Ha ha, oeps.. Newlyweds en honeymooners. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Ha ha, oeps.. Newlyweds en honeymooners. - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Ha ha, oeps.. Newlyweds en honeymooners.

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

14 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Los Angeles

Hee, leuk dat je er weer bent. Goedemorgen daar in NL, hier is het nu 18.45uur.
Waar waren we gebleven? O ja: de tocht naar Pismo Beach, grappig verhaal… NOT.

We hebben in de ochtend de koffers ingepakt en hebben toen eerst de auto opgehaald. We zouden bij het Hilton Hotel moeten zijn, gelukkig kwam Remco er op tijd achter dat er wel drie Hilton Hotels zijn in San Francisco (eigenlijk ook logisch), maar uiteindelijk vonden we de goede: maar 20 minuten lopen (dan moet je even de heuvels en bergen wegdenken waar San Francisco vol van is). Dus wij op weg, ik wilde natuurlijk graag bewijzen dat die 20 minuten gemiddelde zijn en dat wij dat veel sneller kunnen, dus gingen we in standje hardloop op pad. In de ochtend op een doordeweekse dag merk je pas goed hoeveel homeless people er zijn, misschien wel 40 per blok. Dat was natuurlijk ook een reden om een tandje harder te lopen, want we moesten de paspoorten, rijbewijzen en de creditcard mee naar het autoverhuurbedrijf, dus overvallen worden was geen optie. Eenmaal aangekomen (zo’n 17 minuten later, jeej! Wij zijn sneller dan de gemiddelde Google-Maps wandelaar, we hebben twee keer moeten stoppen voor een stoplicht, anders weet ik zeker dat we nog sneller waren geweest, haha) stond er een enorme rij. Na ongeveer een kwartier wachten waren we aan de beurt. We lieten vallen dat we op huwelijksreis waren en welke route we gingen rijden. De aardige mevrouw besloot meteen dat de categorie auto die we hadden gereserveerd veel te klein was voor onze koffers (Fiat 500) en dat we ook wel een upgrade verdienden omdat we Newlyweds zijn, hoe lief?! Via de garage moesten we naar boven en hier kregen we de auto toegewezen: een Hyundai Elantra 2017 met nog geen 1200 miles op de teller! Jeetje, mooi ding, wel lastig ingeparkeerd, maar he: wij kunnen dit! Toen bleek de mooie auto ook nog een automaat te zijn, zo stoer als we zijn besloten we dat we wel wisten dat de ‘P’ park betekent, de ‘D’ drive en de ‘R’ reverse. De rest was dus niet heel interessant, hier zouden we gaandeweg wel achter komen. We konden achter het hotel parkeren om de koffers te pakken, een kopje koffie bij de buren (Starbucks!) te halen en de route in het navigatiesysteem in te voeren. Eenmaal onderweg was het vooral onthouden dat je niet hoeft te ‘koppelen’, dat je dan meteen stilstaat met wellicht een hernia (oeps haha!). Uiteindelijk waren we blij dat we onderweg waren, we wilden ook graag San Francisco uit om van de mooie route te gaan genieten. Hier liep het echter anders dan de planning van de reisorganisatie was: we bleken op de Highway 101 te zitten en de afslag naar de Highway 1 te hebben gemist (deze gaat helemaal langs het water). Ik bleef maar zeggen dat het water aan de rechterkant van ons moest zijn, later verdween het water uit zicht! Echter waren we toen al een tijdje onderweg (eer dat je zo’n grote stad als San Francisco uit bent..), dus toen we erachter kwamen was het kwaad al geschiedt: we hebben de Highway 1 gemist! Bummer! Toch besloten we op deze weg verder te gaan: via een detour konden we nog wel terugkomen op de Highway 1, maar toen we later keken, bleek dat er nog een kans op de Highway 1 zou komen. Via veel bergen, veel hoogteverschil en veel platteland waarop geoogst werd zijn we uiteindelijk bij Pismo Beach aangekomen. Een leuk en mooi hotel, alles wat je van een Amerikaans hotel verwacht, heerlijk. We zijn naar het strand gereden om daar even de zee in te lopen (Remco natuurlijk verder dan ik). Dit was trouwens een strand waarop je helemaal met je 4WD auto mag rijden, dus er reden meer auto’s op het strand, dan dat er mensen bij de zee liepen. Onderweg in Pismo Beach zagen we nog veel gierachtige vogels vliegen, over heel de route veel valken en arend achtige vogels, heel mooi. Nadat we hebben gegeten zijn we naar de Walmart gegaan om heerlijk in de winkel rond te struinen (klein detail: er zit gewoon een McDonalds in de supermarkt, awesome!). Hierna zijn we naar de hotelkamer gegaan om een film aan te zetten. De hotelkamer was super: twee kingsize bedden, heerlijk! De douche was prima en Remco heeft nog in bad gezeten. Om 19.00uur was ik blij dat ik nog steeds wakker was: helaas voor korte duur, om 20.00uur in slaap gevallen. Vannacht maar twee keer wakker geworden, dus ik kom aardig in het ritme hier (eindelijk haha). Ik was om 5.30uur alweer wakker, wel genoeg uren geslapen dus maar ik hoop het vannacht toch wel tot een uur of 21.00uur vol te houden haha!
Vanmorgen was het dus al tijd om de koffers op te ruimen: we willen proberen uit de koffer te leven en deze zo geordend mogelijk te houden om dit ook te kunnen doen. Zoals sommigen kunnen bedenken: een hele opgave voor deze mevrouw! Nadat de koffers weer geordend waren zijn we op pad gegaan. Dit keer hebben we wel een stuk van de Highway 1 meegepakt: prachtig. De zon scheen heel mooi en het uitzicht is oneindig. Bij Santa Barbara zijn we even gestopt om ook naar het strand te kijken: Remco moest natuurlijk ook weer even de zee aanraken.
We hebben wederom een stuk van de Highway 101 meegepakt maar zijn ook een stukje over de Highway 154 gegaan: nog hoger de bergen in, nog steiler dalen, maar een uitzicht waar je u tegen zegt. Deze route vonden we beide erg leuk! En toen was daar ineens LA! Los Angeles, de stad van de engelen. Wat een drukte, vijf banen iedere kant op, mensen die links maar ook rechts inhalen, mensen die ineens op de rem gaan staan en mensen die besluiten om drie banen in één keer op te schuiven. Dankzij de navigatie zijn we goed aangekomen bij het volgende hotel. We hebben inmiddels door dat we moeten aangeven dat we Newlyweds of honeymooners zijn want de vouchers worden niet echt gelezen (daar staat het op). De meneer hier hoorde ook de magische woorden en zo zitten we in een suite in plaats van in een hotelkamer. Wederom twee kingsize bedden (dit keer tegenover elkaar), helemaal bovenin, in de hoek van het hotel. We kregen nog gratis ontbijt bonnen voor scrambled eggs of pancakes, dus dat wordt het ontbijt morgen en overmorgen. Nadat heel de inboedel weer in de hotelkamer was afgezet hebben we de auto bij de metro neergezet om hierna door te gaan naar de Walk of Fame.
Wat een aparte wereld: Mickey en Mini Mouse lopen rond, meerdere spiders- en supermannen. Marilyn Monroe is herrezen en ook Iron man is gespot. Veel toeristen, heel veel! We hebben hier heerlijk rondgelopen om daarna in dezelfde straat in een tentje te gaan eten, een hotdog voor Remco en een burger voor mij (ik blijf graag origineel in mijn keuzes haha). Hierna zijn we weer teruggegaan naar het hotel.
Vanavond staat in het kader van het uitruimen van mijn koffer want dat is nog niet gebeurd (ik heb geen haast, heb vakantie haha), dit verhaal typen en online plaatsen en me oriënteren in waar we zijn in LA. Ook wil ik graag een plan maken voor morgen. We gaan een soort GTA-route doen: naar plaatsen waar ook een computerspel plaatsvindt. Verder Beverly Hills in, het Hollywood sign zien en wellicht nog naar de winkelstraat (a girl has got to do, what a girl has got to do;)).
Ik hoop op een goede nachtrust en op een Californisch ritme, morgen weer heerlijk toerist spelen!
Liefs,
Remco en Marley.

• 14 Oktober 2016 - 06:32

Wilma Joling:

Kostelijk verhaal weer en ik zie het al voor me.
    Blijf schrijven, alsjeblieft.
    Groetjes ( ook aan Remco)

• 14 Oktober 2016 - 06:40

Linda:

Wauw wat is de oceaan mooi!! En een heerlijk verhaal weer! Wat ik alleen niet snap is dat ze honeymooners 2! Kingsize bedden geven, die heb je als je net getrouwd ben toch zeker niet nodig

• 14 Oktober 2016 - 06:41

Linda:

Hihihihihihj

• 14 Oktober 2016 - 07:21

Lambert Gijzen:

Heerlijk genoten van jullie reisbeschrijving. Wij hebben jarenlang ook een Hyundai gehad en Martijke rijdt er nu ook nog in. De eerste keer dat ik in een automaat reed ging ik ook bijna met mijn hoofd door de voorruit. Een simple oplossing is om je linkervoet niet te gebruiken en op de footrest te laten rusten.Goede reis en veel plezier. Tante Rina en Oom Lambert

• 14 Oktober 2016 - 17:03

Jolanda:

Hoi hoi, mooi verhaal, ik snap idd die 2 king size bedden niet ha ha!
    Maar mooie foto's van de zee.
    Jullie moeten maar naar Google schrijven dat het wandelen naar verhuurbedrijf sneller kan:)
    Geniet van jullie weddingontbijt. En veel veilige kilometers.
    Liefs mutti/jolanda

• 14 Oktober 2016 - 20:08

Monica:

Hahah wat een lap tekst weer..maar zo leuk!! Als je hier in NL zegt dat je honeymooners bent dan krijg je hooguit een fles champagne hahaha. Jullie krijgen gewoon extra bedden haha. Fijn dat jullie zo genieten!! Ik wil ook zon en zee

• 14 Oktober 2016 - 20:31

Rob & Isolde:

Mooi verslag en foto's Fijn dat jullie er zo van genieten.

• 14 Oktober 2016 - 22:45

Ilse :

Leuk verhaal weer!

• 14 Oktober 2016 - 23:34

Leonie Luijken:

Hallo Marlies en Remco
    Een leuk verhaal weer, ik snap die 2 gigantisch grote bedden ook niet. Als een pas getrouwd stel heb je er toch maar één nodig.
    Blijf schrijven, leuk om jullie te volgen en de mooie foto's te bekijken. Veel plezier. XXX

Liefs Mario en Leonie

• 15 Oktober 2016 - 20:26

Christy:

Heyyyyyy wat een prachtige dingen zien jullie zeg. Puur genieten. Van een afstand geniet ik mee, wat schrijf je ontzettend mooi Mar. Ik zit helemaal in het verhaal als ik lees en zie alles zo voor mij gebeuren. Bijzonder

• 16 Oktober 2016 - 21:12

Marian:

Genieten genieten is het. Jullie van je reis wij van jullie verslag. Gaaf hoor.