Regulation #5: volg de vrouw van de mooie foto's! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Regulation #5: volg de vrouw van de mooie foto's! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Regulation #5: volg de vrouw van de mooie foto's!

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

28 Oktober 2016 | Verenigde Staten, San Francisco

Hello, bij deze het laatste verhaal alweer. Waarom we (ik) hier toch aan begonnen zijn: we leven nog steeds ergens op een roze wolkje, de foto’s en deze verhalen zorgen ervoor dat we niet vergeten hoe geweldig het was!
Vanaf Yosemite zijn we in de ochtend rond 8.00uur naar San Francisco gereden, de tocht van iets meer dan 300 km zou ruim dan 3,5uur in beslag nemen, dus dan hadden we nog een mooie dag in San Francisco voor de boeg. Deze rit viel mee qua heuvels en bergen. Naarmate je dichter bij de grote stad komt wordt het verkeer ook weer drukker. In de auto besproken we wat we eigenlijk nog wilden doen: met die MUNI (de trams daar) naar Lombard Street wilden gaan, de wachttijd hiervan is ongeveer een uur. De andere optie was met de auto over de Golden Gate bridge rijden. De voorkeur ging naar het laatste, de route zou ook zo rijden dus wellicht was er meer tijd over zodat we ook de MUNI in konden gaan. Natuurlijk moest er weer iets op de Remco-Marlies manier gebeuren: het navigatiesysteem leidde ons naar een andere brug: ook een hele mooie, een hele hoge, maar niet de Golden Gate. Uiteindelijk zijn we door San Francisco gereden om toch over de Golden Gate te kunnen rijden: wat is dat gaaf zeg! Druk, maar gaaf! Van veraf gezien was de brug niet zichtbaar: hij zat helemaal in de mist, geweldig. We zijn letterlijk omgekeerd nadat we de brug over waren om terug te gaan. Op naar Pier 33: Alcatraz waar we de auto alvast neer zouden zetten.
We hebben nog over Pier 39 gelopen, op een zondag is het daar veel drukker. De zeeleeuwen waren er weer, een hele hoop toeristen, maar ook even lekker in alle winkels geweest. Na een hapje en een drankje zijn we naar de opstapplaats van Alcatraz gelopen.
Met de boot ga je naar de gevangenis toe, deze tocht is al geweldig: je hebt prachtig uitzicht, dus alleen daarvoor is het de moeite waard! We hadden een behind-the-scenes tour geboekt, mensen die al bij Alcatraz waren geweest hadden geadviseerd om een zo laat mogelijke tocht te nemen om te kunnen genieten van het uitzicht, met die tip waren we heel blij.
Wat bleek met die tour? We waren voor ruim anderhalf uur met maar 30 mensen op het eiland (er komen zo’n 5000 mensen per dag), dus was hadden eerste klas uitzicht. We hebben veel gehoord en gezien van het eiland en de gevangenis. Geweldig! Alcatraz blijkt de eerste gevangenis te zijn wat een systeem had ontwikkeld waardoor cellen niet meer met sleutels dichtgemaakt hoefden te worden, maar met een schuifsysteem. Dit hebben ze ook voorgedaan. Daarna zijn we nog even opgesloten, gelukkig zijn ze ons niet vergeten! We zaten in het D-block waar geen licht is als de cel dicht is, het is dan ook echt pikkedonker.
Via de audiotour hebben we nogmaals een rondje gelopen, het is enorm interessant om oud-gevangenen maar ook oude medewerkers van de gevangenis aan het woord te horen! Uiteindelijk hebben we bij het winkeltje nog een magneet gekocht met ‘Regulation #5: You are entitled to food, clothing, shelter and medical attention. Anything ele you get is a privilege’. Zo waar en zo goed omschreven.
Via de boot zijn we weer teruggegaan en zijn de San Francisco weer doorgereden naar het hotel. Hier kregen we gelukkig uitleg over hoe we de auto moesten retourneren. We kwamen erachter dat we nog geen avondeten hadden gehad dus zijn nog snel bij een diner wezen eten. Hierna hebben we alles uit de auto geladen om de koffers voor de laatste keer in te pakken.

Om 7.00uur hebben we de auto ingeleverd bij het verhuurbedrijf, we hebben zelf ingecheckt en de koffers zaten nog maar net onder het toegestane gewicht. De vluchten zijn goed verlopen, boven Engeland hebben we best veel last van turbulentie gehad maar verder is het goed gegaan. Bij de paspoortcontrole stond geen rij, waardoor we snel door konden lopen. We zijn om 9.20uur geland en om 10.10uur zaten we in de auto bij de Mutti, we hebben onze poezekinderen opgehaald en zijn naar huis gegaan om bij te slapen.

Wat een geweldige vakantie, wat hebben we veel gelopen, gereden, gezien en gedaan. Dit was echt onvergetelijk. We hebben 4636,5 km gereden in 15 dagen tijd! We hebben zo enorm genoten, het was zo gaaf.
Bedankt allemaal voor het meelezen en de lieve berichten! We zijn nu inmiddels een paar dagen thuis en proberen de draai weer te vinden. De trouwjurk en het trouwpak zijn gestoomd en al, de tafel lag nog vol met alle cadeaus en alle kaarten. Home sweet home.

Xrm.

• 28 Oktober 2016 - 19:52

Irma:

Bedankt voor jullie mooie verhalen. Leuk om zo mee te reizen. Hopelijk houden jullie het nog een tijd vol op die roze wolk. Houd elkaar goed vast. Liefs.

• 28 Oktober 2016 - 20:04

Sandra:

Welkom thuis. Een prachtige vakantie om op terug te kijken. Door jullie verhalen heb ik hem gewoon nog een keer gemaakt dit jaar, haha. En wat heb je een geweldige manier van schrijven. Dat maakte het nog leuker.

• 28 Oktober 2016 - 20:10

Jolanda:

Heel erg bedankt voor de mooie verhalen, het was heerlijk om te lezen en ons een stukje Amerika te laten kennen. Geniet van alles wat de toekomst verder geeft! Xx
    Mutti/jolanda

• 28 Oktober 2016 - 20:30

Monica:

Bedankt we met jullie mee mochten reizen in de mooie verhalen. Het was fantastisch.. En wat een hoop kilometers hebben jullie gemaakt... Xx

• 28 Oktober 2016 - 21:24

Marja:

Wat een leuke verhalen! Fantastisch om mee te lezen. Wat hebben jullie een hoop gezien en meegemaakt. Blijf genieten van elkaar! Fijne toekomst voor jullie samen!

• 29 Oktober 2016 - 10:31

Lambert Gijzen:

Bedankt voor jullie schitterende verslag van de reis. We hebben er volop van genoten en het bracht ons allemaal mooie herinneringen terug van ruim 30 jaar geleden. Nu weer terug naar het gewone leven in Nederland. Heb veel plezier. Tate Rina en Oom Lambert

• 31 Oktober 2016 - 09:28

Karen:

Geweldige verhalen! Bedankt dat ik mocht mee genieten,
    Kom snel alle verhalen horen en foto's kijken!

• 01 November 2016 - 21:18

Ilonka.:

Jullie ook bedankt voor jullie prachtige verhalen. Erg leuk om te lezen ik heb steeds uitgekeken naar het volgende verslag van jullie mooie honeymoon.
    En natuurlijk niet te vergeten de prachtige foto's.
    Geniet nog lekker na van deze mooie reis.