Guess what?! Las Vegas is Wack(y)! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Guess what?! Las Vegas is Wack(y)! - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Guess what?! Las Vegas is Wack(y)!

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

25 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Hoi allemaal,
Hier eindelijk weer een blog, we waren wat druk met genieten, vakantie vieren en op een wolkje zitten. Daarnaast is het internet is erg waardeloos geweest de afgelopen tijd. Maar we zijn er weer! Waar waren we gebleven? O ja: het vertrek uit Bryce Canyon en de tocht naar Las Vegas. Hier hadden we echt heel veel zin in! Wat was het koud zeg! In de ochtend lag er ijs op de auto! We hadden zelfs de verwarming nog even aangezet om op te warmen voor we weg zouden gaan. Het was in de ochtend uiteindelijk 8 graden Celsius. We besloten om 7.00uur te gaan rijden om ruim op tijd aan te komen in Las Vegas. We waren ondertussen in Utah waar een tijdverschil was van een uur, dus ‘onze’ tijd was eigenlijk 6.00uur. Maar ja: meer tijd in Vegas dachten we, dus we zijn vroeg onderweg gegaan. Overal zie je borden staan dat er herten (of koeien, of ander wild) over kan steken, dus Remco grapte nog dat ik daarvoor uit moest kijken. Nog geen tien seconden later moest ik hard op de rem: er staken ongeveer zes herten over! Recht voor ons! Aan de zijkant stonden nog wat herten maar die wachtten netjes tot wij voorbij waren. Dit was zo gaaf en mooi. Zo puur natuur: we hebben niet eens tijd gehad om de camera te pakken. Hierna zijn we voorzichtig doorgereden want ja: er kon zo maar weer wat oversteken, die borden staan er dus niet voor niks! Tijdens het rijden zagen we de zon mooi opkomen en naarmate het lichter werd, durfde ik ook wat meer op snelheid te rijden. Via Zion National Park zijn we naar Las Vegas gereden. Omdat we alles in zo’n kort tijdbestek moesten doen zijn we niet uitgestapt bij Zion. De route erdoorheen was heel mooi, de wandeltochten duurden allemaal net te lang om mee te pakken. De route was prachtig, de ene haarspeld bocht na de andere kwam voorbij. Je ziet al waar je later gaat rijden: hoog of juist heel laag. Geweldig.
We wilden nog heel graag naar de Hoover Dam in Las Vegas, deze komt in veel films voor en is immens groot. Ik dacht dat we via de Hoover Dam in Las Vegas uit zouden komen, maar dat bleek niet zo te zijn. Na een heel stuk woestijn lag daar ineens Las Vegas: wat gaaf en mooi. Ineens zoveel leven en het is alles wat je je ervan voorstelt op afstand. De weg naar de Hoover Dam bleek nog 40 minuten te zijn vanaf Las Vegas: gelukkig waren we op tijd vertrokken. Toen we uiteindelijk bij de Hoover Dam aankwamen had ik al wel besloten dat ik er liever niet overheen reed (ook niet over een enorme brug die je ook op de foto’s kan vinden), dus we hebben de auto geparkeerd en zijn er overheen gelopen. Halverwege is er een scheiding tussen twee staten, dus dat is wel gaaf. De Hoover Dam is groot, enorm groot en toch anders dan je verwacht van wat je uit de films voor ogen hebt, maar het was gaaf dat we hem hebben gezien. Na deze tussenstop zijn we naar het hotel gereden. De tank raakte best leeg dus er moest eerst getankt worden, gelukkig was er genoeg keus tussen de tankstations. Hier liepen mensen rond in enorm dure auto’s die een bijdrage vroegen voor de tank: deuren op slot dus en bij de auto blijven staan. Het hotel was snel gevonden: we hadden van elk hotel een foto meegekregen dus we wisten waar we naar zochten.
Het hotel: gratis valet (mannetjes die je auto wegbrengen en ophalen), enorme deuren, drie ingangen en heel veel nep goud en glitters. Met het inchecken kozen we voor twee bedden (want ja: dat is ondertussen luxe geworden) om zo niet te diep te hoeven bukken voor de koffer haha! We zaten op de achtste verdieping. Met onze koffers moesten we DOOR het casino die in het hotel zat: geweldig! Ook zat er een juwelier en een Subway, dus wij zouden ons wel vermaken. De kamer was mooi en als je een beetje schuin keek kon je de strip zien! Het was inmiddels 16.00uur geweest en de tocht was weer lang geweest (kilometers vielen mee maar we zijn weer veel heuvels op en af gereden). Daarom zijn we (lees: ik) even gaan liggen om daarna naar de strip te gaan. Om 19.00uur zaten we in een shuttlebus die ons naar de strip bracht: elk half uur reed er een busje heen en weer vanuit het hotel, ideaal! We hebben een hapje en drankje genomen en zijn daarna aan de wandel gegaan: je hebt echt ogen en oren te kort. De Pikachu’s en Olaf’s vliegen je om de oren, net als alle Star Wars mannen en Supermans. We zijn in wat mooie luxe hotels geweest (Bellagio, Caesars Palace) en hebben de fonteinshow gezien: prachtig. Via Parijs zijn we naar New York, New York gelopen en ondertussen nog wat winkels in geweest (M&M winkel: alle M&M’s lagen op kleur, fantastisch). We zijn langzaam teruggelopen om naar het hotel terug te gaan. Hier hebben we nog even gegokt in het casino: geweldig!
De volgende ochtend hoopten we een beetje uit te kunnen slapen, hadden om 12.00uur afgesproken met Stef en Amber (vrienden uit Den Haag) om samen ‘een drankje te gaan doen’. Na het ontbijt (Subway) hebben we weer een paar dollar in een automaat gegooid, nog in ons huispak haha geweldig. We werden opgehaald door Stef en Amber die in een Beetle cabrio rondrijden door Amerika, heerlijk om even rondgereden te worden. We zijn naar de Needle gegaan, voor het mooie uitzicht. Dit was geweldig: mooi hoog om ver rond te kunnen kijken, gave attracties waar Stef in is geweest en heerlijk rustig rondgelopen daar. Hierna bleek dat we eigenlijk veel dezelfde dingen wilden zien dus besloten we nog met zijn vieren door te gaan. We zijn naar het Las Vegas bord gereden om daar op de foto te gaan. Je moet even in de rij staan (het was ongeveer 35 graden Celsius (veel warmer dan in Bryce!) dus lekker warm), maar het was wel leuk! Ondertussen met Amber heerlijk gekletst over de bruiloft, de jurk en van alles eigenlijk, het was echt gezellig. Amber liet vallen dat er veel outlet winkels zijn waar je leuk kan winkelen, dus besloten we daar even langs te rijden (we waren inmiddels heel blij met de auto: de afstanden allemaal lopen is wel heel enthousiast, zeker met alles wat wij wilden zien). We hebben heerlijk gewinkeld en geshopt en zijn daarna snel verder gegaan: op naar Freemont street. Hier kan je ziplinen: GEWELDIG! Ik kon alleen maar gillen en heel hard lachen, zo gaaf, eng en spannend vond ik het! We zijn lopend teruggegaan en hebben onze ogen uitgekeken (mooie meiden in showpakjes, mannen in een string, nog meer Marvel helden, nog meer straatartiesten, fantastisch gewoon). We hebben samen wat gegeten en bij het hotel van Stef en Amber een drankje gedaan, daarna zijn we op zoek geweest naar een tattooshop! Remco en ik hebben een mooi plaatje laten zetten bij een geweldige zaak. De meneer was eerst een beetje nors, toen ik uitlegde wat we wilden hebben vroeg hij me om het uit te tekenen. Helaas zijn mijn oren heel slecht en door die heuvels blijven ze ploppen dus mijn gehoor was bagger waardoor ik mijn handtekening maar zette in plaats van het plaatje wat we wilden hebben: het ijs was gebroken, Wacky (tatoeëerder) moest lachen, wilde roken en zou daarna beginnen. Wij liepen mee naar buiten en Remco en Stef mochten nog even op zijn customized Harley Davidson zitten: hoe vet is dat?! Wacky vond het allemaal geen probleem: liet ons alles zien en legde graag wat uit. Voor hij begon met tatoeëren moest hij nog even ‘zijn andere kindje’ pakken. Hij kwam terug met een pistool (WTF?!)! Haalde de kogels eruit en gaf het pistool aan Remco, daarna mochten Stef, Amber en ik hem ook vasthouden. Bizar. Ik had al eerder tegen Remco gezegd dat ik wel een keer een pistool vast wilde houden of een rondje schieten op een baan ofzo in Amerika maar dit overtrof alles! Op de terugweg naar het hotel van Stef en Amber zijn we nog langs een Pawn shop gelopen die ook series heeft in NL: de meneren waren zelf niet aanwezig maar we hebben wel de zaak gezien!
Omdat het inmiddels ruim 23.00uur was besloten we door te gaan naar de Needle: het kaartje was heel de dag geldig en Las Vegas bij night zien is natuurlijk ook fantastisch. Dus wij weer hop de auto in, over de strip met open dak naar de Needle om nogmaals omhoog te gaan. Wat is Las Vegas in het donker mooi zeg. Die rechte wegen, de drukte van de strip, de attracties (waar Stef nog een keer in is geweest) maar vooral de sfeer waren geweldig.
Wij wisten dat we vroeg naar de volgende bestemming moesten rijden dus zijn we naar het hotel gereden. Hier hebben we samen met Stef en Amber nog weer even achter de slotmachines gezeten, heel leuk. Daarna zijn we naar bed gegaan (2.30uur?!). Wat met een drankje zou beginnen was uiteindelijk een fantastische dag geworden. Las Vegas is geweldig, we zijn verliefd.
Morgen moeten we vroeg vertrekken: weer minimaal 470 kilometer rijden, dus de wekker gaat om 6.00uur!
Cheers! x

• 25 Oktober 2016 - 22:47

Sandra:

Gaaf hè, Las Vegas. Ik vond het èèn van de hoogtepunten van onze vakantie. Ik hou er wel van," lekker over de top haha. Maar wel naar New York en Parijs, en niet naar Venetië geweest? Dat was ins hotel. Geweldig. Ik had me daar nog wel een paar dagen kunnen vermaken. Laat naar je bed, vroeg er weer uit en het idee hebben dat nog steeds dezelfde mensen in het casino zitten. En gelukkig niet zoveel daklozen. Natuurlijk wel wat, maar zoveel minder als in SF en LA. Geniet er nog lekker van. Ik geniet met jullie mee

• 26 Oktober 2016 - 00:48

Lambert Gijzen:

Leuk om weer van jullie te horen. Zo lang niets meer gehoord. We waren bang dat jullie gekidnapt waren door Donald Trump of Hilary Clinton. Las Vegas is een unieke belevenis en dat moet je zeker 1 keer meegemaakt hebben. We zijn benieuwd naar jullie verdure avonturen. Tante Rina en oom Lambert

• 26 Oktober 2016 - 07:58

Jolanda:

Wat een mooi verhaal, die Dam ziet er echt hoog uit imposant zeg. Dan Las Vegas het lijkt wel of ik naar een ncsi serie kijk als ik de foto's zie ha ha. En dat jullie met Stef en Amber zo genoten hebben, geweldig toch! Het is een veelzijdige vakantie met veel afwisseling in natuur en ' cultuur', dat verhaal van het pistool vind ik toch beetje eng:) mooi dat jullie een blijvende herinnering hebben van Las Vegas door tatoe Wacky!
    Ben benieuwd naar de foto van de Harley!
    Mutti/jolanda

• 26 Oktober 2016 - 07:58

Linda:

Ik mis wel een foto van de Tattoos ;-)

• 26 Oktober 2016 - 18:18

Jantien:

Wat een geweldig verhaal weer en Vegas is zo mooi

• 31 Oktober 2016 - 09:19

Karen:

Geweldig! En die m en m's op kleur is echt geweldig zou zo fijn zijn hier haha