Helden op sokken. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu Helden op sokken. - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Remco&Marley Visée - WaarBenJij.nu

Helden op sokken.

Door: Marley

Blijf op de hoogte en volg Remco&Marley

17 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Flagstaff

Hello, good morning! Wat raar dat wij in het verleden leven momenteel, voordeel is wel dat wij zo nog mogen gaan slapen! (Eer)gisteren en vandaag ging weer heerlijk op de Remco en Marlies manier.

Gisteren waren we dus nog in LA. De meneer van het hotel had ons een adres gegeven om goed uitzicht te hebben op het Hollywood sign. Nou de meneer had gelijk: wat een geweldig uitzicht. Dit was zeker een hoogtepunt, zowel letterlijk als figuurlijk: de oren plopten erop los. Hierna wilden we naar de Rodeo drive, ongelooflijk dat je letterlijk om de hoek de eerste twee uur gratis kan parkeren, dit hebben we dus ook gedaan. De mooie auto’s vliegen je om de oren, op een bepaald moment kijk je er niet meer van op dat er een Corvette, Porsche of Ferrari aan komt rijden, heel bizar. Rodeo drive is alles wat je ervan verwacht: druk, vooral met toeristen, veel te dure winkels, maar o zo mooi om overheen te lopen en even rond te kijken. Na een rondje hier overheen en een kop koffie (zo’n beetje alles wat we daar konden betalen haha) te hebben gehaald zijn we teruggegaan naar de auto, op naar de huizen van de sterren! Hier ging het allemaal weer anders dan anders. We hadden wat straatnamen gekregen (omdat we een eigen auto hebben leek ons (=Marlies) zo’n bustour overbodig haha) dus deze waren ingevoerd in het mooie navigatiesysteem. Een klein weetje voor ik verder ga met het verhaal: sommige straten in LA zijn wel langer dan 80 km, het juiste deel van een straat vinden is soms wat lastig. Bedenk er dan nog even ruim 11 miljoen inwoners bij wat rijden tot een flinke uitdaging maakt. Al met al heb ik per ongeluk wat verkeerde afslagen genomen waardoor we uiteindelijk best steile ‘heuveltjes’ omhooggingen. Maar ja: hier waren ook mooie grote huizen te zien en dat was ook prima, lekker loeren zeg maar.. Uiteindelijk gingen we tot twee keer toe zo hoog en zo stijl dat we even bij moesten komen, conclusie: we zijn twee helden op sokken!
Uiteindelijk na meer dan drie uur in de auto te hebben gezeten zijn we uitgekomen bij Santa Monica, een mooie pier waar we fijn overheen hebben gelopen. Hierna waren we best moe: vanaf 8.00uur waren we al in touw en vanaf 10.00uur waren we al onderweg, op naar het hotel. Pas toen we achteraan in de file aansloten beseften we ons dat het 17.15uur was en de spits dus was begonnen, oeps! Gelukkig waren we om 19.30uur uiteindelijk echt terug bij het hotel.

Gisteren zijn we naar Palm Springs gereden, we zijn eerst nog gestopt bij Venice Beach, het was er fantastisch, druk met toeristen, straatmuzikanten en artiesten, geweldig om die sfeer te proeven! Eer dat we Los Angeles uitwaren, waren we drie uur verder, zo druk was het weer. Maar de auto rijdt fijn, de airco blaast wel (Remco is nu snotverkouden, oeps) en benzine blijkt niet zo duur hier! We hadden in LA zien staan dat het $2,98 zou kosten, vonden we erg prijzig per liter. We kwamen er later achter dat ze hier met gallons werken (de inchen, foots en miles wisten we al wel haha), een volle tank komt uit op ongeveer $40,- en dat in LA (waar de kosten van benzine vaak wat duurder zijn).
Palm Springs bracht rust: geen vijf banen met auto’s, geen files, heerlijk. Warme temperatuur van ruim 30 graden Celsius (90 graden Fahrenheit)! Volgens de dame van het hotel was Palm Desert of Indian Wells niet de moeite waard om daar om 17.00uur nog heen te gaan en ook de kabelbaan was al dicht. De hebben dus heerlijk in een supermarkt gestruind, de Ralph’s dit keer. Remco heeft in de avond nog een duik in het zwembad genomen, was een heerlijke verkoeling.

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken, de langste rit stond op de planning: ruim 650km. We besloten een detour te nemen via Joshua Tree, een nationaal park met allemaal bomen en stenen (haha cultuurbarbaren). Bij dit park mag je op de rotsen klimmen dus we zijn even aan de wandel geweest. Geweldig om te zien dat er mensen zijn die hier hebben geslapen (dit park is 24/7 toegankelijk) en op de BBQ’s een ontbijt klaarmaken. Ik had het inmiddels best koud dus ik zat met ruim 25 graden met een trui aan, muts op en sokken aan, ik zag er natuurlijk wel beeldig uit! Er rijden grote caravans en RV’s hier, een foto moet ik nog maken, maar ze zijn enorm groot, gemiddeld zo’n 8 meter lang denk ik.

Toen kwam de lange weg, intens is het. Je ziet mijlenver waar je heen gaat rijden, we kwamen veel tegemoetkomend verkeer tegen dus dat scheelde gelukkig voor wat afwisseling. De wegen waren best hobbelig, dus dat hield je wakker. Althans: dat zou je denken: ik ging in de bijrijdersstoel zitten en viel meteen in slaap! Remco heeft een heel stuk heerlijk alleen gereden zonder naar mijn geratel te moeten luisteren haha! We zijn vanmorgen om 7.00uur weggereden, vanmiddag om 15.30uur zijn we aangekomen, gaar maar voldaan. Flagstaff is rustig en gastvrij (net als alle andere plaatsen waar we zijn geweest overigens). Toen hebben weer in een supermarkt gelopen, de W&F dit keer, we gaan zo lekker aan de toastjes met tonijnsalade. In supermarkten lopen vind ik heerlijk, laat staan van die grote supermarkten waar je echt van alles kan halen/krijgen.

Morgen is de Grand Canyon aan de beurt, daarna Bryce waarna we doorrijden naar Las Vegas, hier hebben we ook echt heel veel zin in. Gelukkig wat minder KM’s dan vandaag. Eerst maar is de route bekijken!
Liefs, Remco en Marley.

• 17 Oktober 2016 - 07:21

Monica:

Wauw wauw wauw!! Meer kan ik niet zeggen ;) oja jewel.. Wat een leuke foto's van jullie samen ook hihi. The love is in the air tadadadada... Jullie hebben al heel wat km'er gemaakt maar wat zijn jullie op mooie plekken geweest. Dikke kus van ons

• 17 Oktober 2016 - 07:26

Marja:

Wat een superreis maken jullie! Erg leuk om mee te lezen. Geniet er van!

• 17 Oktober 2016 - 07:51

Lieke:

Kunnen jullie stoppen met al die leuke reisverhalen! Ik word jaloers....

❤️

• 17 Oktober 2016 - 07:54

Natasja:

Hoi Marlies en Remco wat een super leuk verhaal r. Mooie foto.s is denk nu al een vakantie om nooit te vergeten lekker geniet heel veel liefs ons

• 17 Oktober 2016 - 09:09

Irma:

Wat een reis!! Geweldig! Geniet nog maar lekker!!

• 17 Oktober 2016 - 10:15

Lambert Gijzen:

Fantastisch omjullie reisverskag te lezen. Vooral ook omdat we een soortgelijke reis hebben gemaakt in 1983. Dat waren Rina, Rudy en ik. Na een bezoek aan een museum dachten we terug te lopen naar het hotel. Het was maar 2 blokken afstand. Maar wat een blokken en geen geode voetpaden om over te lopen. Dus toch maar snel een taxi genomen. Toen ook op reis naar Grand Canyon. Wij overnachten toen in Williams. Ongeveer 100 km van de Grand Canyon. Het was begin December en verschrikkelijk koud, maar een mooie blauwe lucht en sneeuw. De Grand Canyon is onvergetelijk. Jullie zullen er ook van genieten. W#ij zijn daarna ook naar Las Vegas gegaan en wij zijn benieuwd om te horen hoe het jullie vergaat. Goede reis verder en groetjes van tante Rina en Oom Lambert

• 17 Oktober 2016 - 13:57

Jolanda:

Wat een relaas, heerlijk de foto's te zien van heel gelukkige Marlies en Remco. En wat een mooie natuur, die rotsen. Gelukkig gaat het autorijden goed, best lange ritten, zo te lezen.
    Geniet nog heel veel (ennuh Marlies, die rose bril staat je goed, zeker op het roze wolkje waar je op zit), liefs mutti/ Jolanda

• 17 Oktober 2016 - 18:51

Ingrid Schipper:

Leuk om jullie verslagen te lezen veel plezier nog

• 17 Oktober 2016 - 18:51

Ingrid Schipper:

Leuk om jullie verslagen te lezen veel plezier nog

• 17 Oktober 2016 - 20:50

Jantien:

Ha ha spannende verhalen ...en nu naar de Grand Canyon. Super mooi en de elken langs de weg. Ga ' s avonds kijken bij zonsondergang. Mooi

• 18 Oktober 2016 - 10:42

Wilma Joling :

Wat een leuk reisverhaal heb je er weer van gemaakt met mooie foto's.
    Veel plezier nog.
    Liefs